Hjem    /   Prosjekter    /   Verdensdagen for psykisk helse 2021

Verdensdagen for psykisk helse 2021

Illustrasjon, Markedsføring, Tekst

Til årets markering har Molte laget årets kampanjebilde og en kampanje som oppfordrer til å lese litt mellom linjene. Årets kampanje består av en serie filmer og begrepsforklaringer basert på hverdagslige, gjenkjennelige situasjoner. De er ment å treffe bredt innenfor et stort segment; personer mellom 18-30 år.

Les hele saken her

Kampanjebilde

Verdensdagen for psykisk helse ønsket seg et kampanjebilde for 2020-kampanjen som favnet emneknaggen #følgopp med fokus på menneskers psykiske helse under pandemien. Denne skulle ha tilhørende elementer som ville gi en visuell og tematisk rød tråd i kampanjen.

Verdensdagen kampanje illustrasjon design

Med en enkel strek og målgruppeinnsikt skapte vi et bilde som skulle være lett relaterbart og relevant for alle under pandemien. I tillegg produserte vi frittstående elementer som var ment å kunne settes sammen og brukes i ulike kanaler, formater og formål; til historiefortelling og informasjon til arrangører av kampanjer. Vi har fokus på semiotikk og universell utforming slik at det skulle være lett å dekode kampanjebildet og elementene vedlagt. Disse passer også godt visuelt og tematisk sammen med resten av kampanjen vi utviklet for Verdensdagen.

Verdensdagen kampanje illustrasjon design

Verdensdagen kampanje illustrasjon design
Verdensdagen kampanje illustrasjon design

Kampanjemateriell

Oppgaven var å spre informasjon til målgruppen som ville inspirere dem til å ta bedre vare på hverandre. Verdensdagens følgere i sosiale medier kunne primært beskrives som kvinner 50+, men ønsket var å nå personer i aldersgruppen 18-30 med vekt på menn som er svært vanskelige å nå.

Vi anbefalte at Verdensdagen investerte i en primæranalyse og satte opp et spørsmålsbatteri som rørte ved temaene og hypotesene vi på forhånd hadde definert. I tillegg utførte vi flere kvalitative intervjuer. På basis av analyse og innsiktsarbeidet fant vi drivere og utviklet reklamekonseptet med tilhørende manus som traff og representerte det brede lag av segmenter i aldersgruppen. Kunnskapen om målgruppen, dens medievaner, drivere og reaksjonsmønstre.

Utvikle din merkevare?

Vi hjelper deg med produsere innhold og design som skaper engasjement.

Skriverier

Nyheter, fagartikler og andre gode tips om hvordan du kan forbedre din markedsføring.