Hjem    /   Årsrapporten – en dyr støvsamler eller et skikkelig deilig kinderegg?

Årsrapporten – en dyr støvsamler eller et skikkelig deilig kinderegg?

Forfatter av artikler: Guro Soelberg Martinsen

mandag, 6. september, 21

Salderingspost og tidtrøyte?

Årsrapporten. Hvert år er kommer den. Den samme, utakknemlige jobben med å samle inn regnskapstall, røde og svarte, innhente fagre ord fra CEO og styret, opprette dokument, hente inn grafer, bilder og fandens oldemor. Hvorfor var det akkurat du som fikk denne jobben!? Er det en straff spør du deg kanskje? Denne jobben med å oppsummere året som har vært i tall og tekst. En oppsummering mellom litt tynne permer, med tett skrift som du vet kommer til å fungere som støvsamler, brevvekt eller i beste fall havner i resirken. Du vet ingen leser den.

Bare å fylle ut den samme som i fjor, da. Bytte ut årstall bare. Noen resultater. Ellers er den relativt lik. Tenk på alt det andre du kunne brukt tiden din på. De over 100 timene som går med på dette nitidige og dødfødte prosjektet kunne vært brukt på å jobbe med newbiz, cold-calls og kundemøter. 

NFF årsrapport design
NFF årsrapport design
En oppsummering mellom litt tynne permer, med tett skrift som du vet kommer til å fungere som støvsamler, brevvekt eller i beste fall havner i resirken
Guro Soelberg Martinsen

Eller uslepen diamant og salgsvindu?

La oss snu på det og heller kalle det en tillitserklæring og en uslepen diamant. Du har fått det ærefulle oppdraget med å sette ord på reisen selskapet deres har vært gjennom det siste året. Sette farge og liv til temaene som har preget året. Fortelle historiene om alle bragder og utfordringer dere her støtt på, men overkommet eller har en plan om å  overkomme. En historie delt opp i kapitler som hver for seg taler sitt og som kanskje snakker til ulike deler av det menneskelige følelsesregisteret. Etos, patos og logos. Illustrasjoner som underbygger historiens vendepunkter, so

Arkitektbedriftene Årsrapport
Arkitektbedriftene Årsrapport

Du har fått ansvaret og litt av æren for en investor setter seg ned med en god kopp kaffe for å bla seg igjennom året som var. Som kjenner at investeringen var god og at neste år blir spennende. Og se for deg at historiene er så gode at de fortjener offentlighetens lys? Spre dem. Tiltrekk deg investorer, flere kunder og dyktige, motiverte jobbsøkere. Et kinderegg av et prosjekt. 

Og det beste av alt. I kraft av å “få jobben gjort” har du også med deg de beste på laget. En superhelt. Som har gjort det før. Som er rå på visuell historiefortelling. Som både er kreativ og strategisk anlagt. Analog og digital. Som bidrar til at bedriften din ser sexy, spennende, seriøs, klok og dyktig ut.

Nå er det på tide å tenke årsrapport igjen!
Hos oss får du en proff rapport fra bare kr. 22 000.

Gi nytt liv til årsrapporten?

Slapp av, vi hjelper deg med rå visuell historiefortelling!

Prosjekter

Alle våre kundene våre er unike med egne mål og utfordringer. Her kan du se noen av prosjektene vi jobber med.