Hjem    /   Design    /   Logo og profil

Logo og profil

Hvordan en bedrift presenterer seg selv gir kunder, investorer og samarbeidspartnere uttrykk for hvor seriøst et firma er. Dette gjelder også med tanke på internkommunikasjon. En logo er ofte første møte med bedriften og det er viktig at førsteinntrykket er riktig.

Når vi går igang med logoutvikling vil vi sammen finne hvor på profilbarometeret deres bedrift ligger og hvor dere ønsker å ligge – leken, seriøs, lokalt, internasjonalt mm. Et grundig forarbeid er viktig for at uttrykket man ender opp med gjenspeiler bedriften riktig.

Med en enkel profilmanual kan en visuell profil settes i system. En visuell profil legger tydelige føringer for hvordan merkevaren skal profileres og ivaretas. Med denne enkle one-pageren vil fonter, farger, logo og eventuelle grafiske elementer defineres.

Tagline

En tagline vil med få ord beskrive bedriftens hensikt og unike fordeler. Denne kombineres oftes med logo for å bygge merkevaren og assosiasjoner til logo når den vises alene.

Dokumentmaler

Bruker du mye tid på å finne opp hjulet? Tid du skulle brukt på å få ned ditt budskap i dokumentet går med til lay-out, fontvalg og illustrasjoner? Vi utvikler dokumentmaler til alle behov. Tilbudsmaler i word og presentasjonsmaler i ppt. Vi setter sammen maler hvor alt dere måtte trenge av informasjon er inkludert.

Visittkort

Selv om vi lever i en digital verden er ikke det fysiske visittkortet helt ute enda. Tvert i mot er det mange som tviholder på dette lille kortet – det er mer personlig og viser at du er godt forberedt. Potensielle kunder kan du møte på hvor som helst, enten det er en konferanse, messe, på flyet, på den lokale restauranten. Med et visittkort vil du aldri gå glipp av en anlednng for å skaffe deg nye kunder. Det er også en mulighet for å gi et godt førsteintrykk om designet og selskapsprofilen ser profft ut.

Utvikle din merkevare?

Vi hjelper deg med produsere innhold og design som skaper engasjement.

Skriverier

Nyheter, fagartikler og andre gode tips om hvordan du kan forbedre din markedsføring.