Digital markedsføring

Vi har faglig styrke innenfor både Google-annonsering og sosiale medier, og vil spesielt fremheve den viktige kompetansen rundt teknisk oppsett av annonser, valg av kanaler, identifisere og finne målgrupper etc. Vi ser best resultater når vi kan samkjøre annonser på alle kanalene. Da blir profilen utad helt lik, og man kan utnytte hver plattform til det fulle. Når vi i tillegg kan tilpasse hjemmesiden slik at annonsene kan levere så bra som mulig, er det en svært gunstig kombinasjon. 


Inbound marketing:

Definisjonen av inbound marketing kan være så mangt. I bunn og grunn handler dette om å få dine potensielle kunder til å selv oppsøke bedriften din fordi de føler at de får noe av verdi ved å være på siden din. Tiltrekke, konvertere, selge, begeistre. Dette er de fire stegene man ønsker å få de potensielle kundene dine gjennom. Her går dem fra å være fremmede til å bli ambassadører for deg og ditt produkt. Måten man får til dette på er ved å ikke tenke salg før langt ut i prosessen. Man må gi dem tilgang til knallgode blogginnlegg eller kanskje et spennende webinar. Ikke tenk på hvordan du kan selge, men fokuser på hva du har av informasjon som dine kunder har nytte av, og del dette.


Google Ads:

Annonsering på Google er et felt som har vært viktig veldig lenge, og som bare kommer til å bli enda mer viktig i tiden fremover. Man kan sette opp annonser hvor fokuset er kun salg, jobbe aktivt med branding, sette opp annonser rettet mot konkrete søkeord, eller kanskje det er en videoannonse på YouTube du trenger? Mulighetene er uendelige, og det beste av alt er at man kan måle alt. Trenger du å vite hvor mange som har sett annonsen eller hvor mye hvert salg har kostet deg? Dette får du enkelt tilgang til, og masse mer nyttig informasjon som gjør at du vet nøyaktig hva du har fått ut av pengene. 


Facebook Business Manager:

Facebook er en plattform som stadig vokser i popularitet. Ved å ha full kontroll på Facebook Business Manager kan man sette opp annonser som selger mot nye målgrupper eller kanskje du vil ha en målrettet annonse mot de som har besøkt nettsiden din? Kanskje du vil kjøre en annonse på Instagram for å pushe produkter fra nettbutikken din? Facebook byr på mange spennende muligheter, og vi her i Molte vet hvordan vi kan utnytte Facebook til det fulle.


Annonsering på sosiale medier:

Det er også viktig å ikke glemme de andre sosiale mediekanalene. Annonsering på LinkedIn kan være utrolig effektivt hvis du ønsker å treffe mennesker med for eksempel konkrete stillingstitler, mens Snapchat og TikTok er plattformer hvor man treffer yngre målgrupper. Her må man tenke på alt fra hva man bruker av innhold i annonsene til hvilke målgrupper man vil nå. Og det beste av alt, akkurat som med Facebook, er at man kan måle nøyaktig hva man får ut av annonse-budsjettet sitt. 


Drift av sosiale medier:

Trenger du et byrå som kan hjelpe deg med drift av dine sosiale medier-kanaler? Mange tror at man kan bare skrive et innlegg og publisere det, men det ligger mye mer arbeid bak en suksessfull kanal. Når på døgnet skal man publisere? Bruker man det riktige innholdet? Burde man kanskje brukt en video i stedet for et bilde? Hvilke dager får man best respons på postene sine? Vi kan hjelpe deg med alt fra å planlegge hva som skal publiseres, til å automatisere hele prosessen, og til å gi deg fyldige og gode rapporter som vi kan sammen bruke som et grunnlag for nye innlegg. Vi kan drifte alle dine sosiale mediekanaler. 


Nyhetsbrev: 

Veldig mange tenker at nyhetsbrev ikke har noen særlig verdi, men her ligger det et stort potensiale. E-postene i en nyhetsbrevdatabase har man fått ved å gi dem noe av verdi tilbake. Enten ved at de er tidligere kunder, eller ved å arrangere et webinar. Mulighetene her er store, og hvis man setter opp nyhetsbrevene på en god måte, og samtidig jobber med å segmentere hvem man sender nyhetsbrev til, så kan man gjøre alt fra å selge produkter til å informere om ting som skjer i bedriften din. Vi kan hjelpe deg med alt fra å rådgi til å drifte deres nyhetsbrevkonto.