Hjem    /   Markedsføring    /   Markedsanalyse

Markedsanalyse

Hvis du ikke vet hvor du er, hvordan skal du da nå målet? 

Gjennom en markedsanalyse finner du ut hvor du er og kan få en bedre forståelse av hvordan markedet og målgruppene ser ut, hva de ønsker seg og til hvilken pris. På bakgrunn av en god analyse og verdifull innsikt er det lettere å stake ut en strategisk retning på kommunikasjons- og markedstiltak. Molte har svært lang erfaring med analyse fra primær- og sekundærkilder og vet hvilken informasjon som er relevant og hvilken vi ikke trenger for å sette kursen fremover.

En markedsanalyse har både kvantitative og kvalitative elementer ved seg. Vi ser på markedet i henhold til volum og verdi, samt hvordan din bedrift rangerer i forhold til markedsledere. Vi ser også på kundesegmenter, kjøpsmønstre og hvilke dørterskler som eksisterer for at brukere skal konvertere. 

Om din bedrift ønsker å vokse i markedet er det viktig å ha oversikt over elementene som kan hindre eller bistå videre vekst.

Utvikle din merkevare?

Vi hjelper deg med produsere innhold og design som skaper engasjement.

Skriverier

Nyheter, fagartikler og andre gode tips om hvordan du kan forbedre din markedsføring.