Hjem    /   Markedsføring    /   Programmatisk

Programmatisk

I all hovedsak handler programmatisk annonsehandel om publisister som tilgjengeliggjør sine annonseplasser på åpne markedsbørser. Annonsører kan deretter gå ut med et forhåndsbestemt budskap og kjøpe disse annonseplassene på riktig sted og til riktig tid.

Vi i Molte er opptatt av ryddige og kostnadseffektive kampanjer. Vi vil dermed komme med anbefalinger på hvilke formater som brukes, hvilken kontekstuell effekt de kan ha og hvilken data vi kan benytte oss av. Vi handler i all hovedsak fra forhåndsbestemte norske aktører, og forholder oss til trygge kommersielle nettverk. Der man tidligere måtte ringe VG og Sol.no hver for seg for å finne ut av ledig kapasitet, forhandle priser og motta materiellspesifikasjoner, kan man nå kjøpe digitale visninger på tvers av flere aktører uten mellomledd.

Det er derimot stor variasjon innenfor programmatiske kjøp og enkelte aktører selger visninger som ikke kommer til syne i markedet eller kontekst som er relevant for din merkevare. Derfor kan programmatiske kjøp være lurt å overlate til etablerte kjøpere.

Utvikle din merkevare?

Vi hjelper deg med produsere innhold og design som skaper engasjement.

Skriverier

Nyheter, fagartikler og andre gode tips om hvordan du kan forbedre din markedsføring.