Hvordan konsumerer målgruppen din informasjon i sosiale medier? Og hvordan bør en annonse utformes for best mulig effekt? Dette, i kombinasjon med riktig definert målgruppe og spredningsbudsjett, er starten på en vellykket SoMe-kampanje.
Vi i Molte hjelper deg med først med å identifisere plattformen målgruppen din bruker. I mylderet av plattformer tilgjengelig i markedet er det viktig å skille mellom hvilket publikum og datapunkter som er mulige å treffe. Deretter må vi se på budskapet du ønsker å spre, enten om du har et videomateriale du ønsker klippet om eller om du har en bildeannonse du vil ha laget.
Vi sørger deretter for at materiellet er tilpasset plattformenes “best-practise” – om det er i ståede eller liggende format, anbefalt lengde på animasjon og hva som bør kommuniseres i annonsenes tekstfelter.
Ved behov kan vi også laste opp sluttproduktet i plattformenes bildebibliotek og forberede annonsen hele veien til uttak.
Det er viktig å huske at førsteinntrykket av en annonse på sosiale medier gjerne defineres av de aller første sekundene – la oss hjelpe deg med å rette denne oppmerksomheten mot akkurat ditt produkt!