SEO

SEO er et maraton! Når man jobber med søkemotoroptimalisering, SEO, er det viktig at man har tålmodighet. Jobber man godt med SEO over tid, får man resultater man kan bygge videre på, år etter år. Selv om det kan ta tid før man merker effekten av god søkemotoroptimalisering, er dette noe man virkelig bør prioritere. Dette er grunnmuren man legger, som gjør at man får en jevn og god strøm med relevant trafikk til siden sin. Vi kan SEO, så ta kontakt med oss hvis du lurer på hva du bør satse på.


On-site SEO:

Dette er søkemotoroptimalisering som gjøres direkte på deres sider. Title tags, meta descriptions og optimalisering av innhold er bare noe av det vi gjør med on-site SEO. Først og fremst gjør vi en god nøkkelordsanalyse som vi legger til grunn for alt videre arbeid. Deretter går vi over innholdet, optimaliserer dette og produserer nytt innhold ved behov. I tillegg ser vi på eksterne og interne lenker, hastighet på siden, menystruktur, hvor mobilvennlig siden er, og også om det er godt bruk av strukturerte data på siden.


Teknisk SEO:

Det å jobbe med teknisk SEO innebærer en del av det samme som vi gjør med on-site SEO. Teknisk SEO er som navnet tilsier, mer teknisk. Vi går over alt fra robots.txt til canonicals, https, og XML sitemap. Det å jobbe med teknisk SEO vil si at vi gjør nettsiden din så godt optimalisert som mulig, kun ved å tenke på det rent tekniske på siden.


Teknisk analyse:

Lurer du på om nettsiden din er up-to-date og at alt står bra til med den? Hvis du er usikker, så kan vi gjerne gjennomføre en teknisk analyse av nettsiden din. Her går vi over hele nettsiden din og ser hvordan tilstanden er med alt fra hastighet til hvor mange 404 feil vi finner. I tillegg ser vi på title tags, meta beskrivelser, mobilvennlighet og det meste rundt nettsiden din. En teknisk analyse fra oss vil gi deg et grunnlag du kan jobbe videre med for å få en teknisk bra nettside.


Innholdsanalyse:

Noe av det vi vet folk ofte trenger hjelp med er innhold. Derfor kan vi gjennomføre en innholdsanalyse av nettsiden din. Denne analysen er perfekt for deg som vil vite hva du har av innhold nå i dag, hva du kan optimalisere, og hvor du mangler innhold. Vi ser på lengden av tekst, hvor relevant innholdet er for målgruppen din, og hvor bra innholdet ditt er. Vi er eksperter på alt av innhold, og kan gi deg gode tips for hva du bør gjøre med nettsiden din videre. I tillegg ser vi over hva dere har delt av innhold på sosiale mediekanaler i tillegg. Til slutt vil dere få en rapport og en oversikt over det resultatene vi fant.


Innhold / Content:

Noe av det viktigste en bedrift kan satse på for å skille seg ut fra sine konkurrenter, er innhold. Ved å skape innhold som er av verdi for kundene sine, så viser man at man ikke tenker kun på kroner og øre, men også at de som besøker siden deres skal lære noe av å besøke dere. Vi har lang erfaring som rådgiver for våre kunder, men produserer også alt som måtte trenges av innhold. Uansett om du bare trenger en sparringspartner eller noen som kan hjelpe deg med å produsere tekst, foto eller videoinnhold, så kan vi hjelpe deg!


Bilder: 

Et bilde forteller mer enn 1000 ord sies det, og vi kunne ikke vært mer enig. Gode bilder er helt nødvendig i dagens digitale verden. Bilder til bruk i sosiale medier gir en mye sterkere stoppeffekt på posten din. Gode bilder på en nettside er med på løfte hele nettsiden. Det hjelper ikke å ha verdens beste nettside eller produkt hvis bildene ikke samsvarer. Vi har dyktige fotografer som kan ta alt fra bilder av ansatte til miljøbilder, produktbilder og å sette opp større fotoshoots hvis det er ønskelig.


Video: 

Hvis man virkelig ønsker å vise frem tjenestene man tilbyr eller menneskene som jobber i en bedrift, så bør man vurdere video. En god video kan vise frem produkter og tjenester på en måte man ikke klarer med bilder eller tekst. Eller man kan dele videoer av livet på kontoret som viser arbeidsmiljøet i bedriften. Kanskje trenger man noen knallgode videoer man kan bruke som annonser? En videoannonse på Facebook gir en stoppeffekt man ikke kan oppnå med bruk av tekst eller foto.